Dag 33: Milford Sound

5 januari 2018 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Vanuit Knobs Flat (heen en terug) naar de Milford Sound met onderweg prachtige stops en wandelingen.

De dag begon vandaag wat bewolkt en een beetje regenachtig. Onderweg een mooie wandeling gemaakt richting Lake Marian, langs een snel stromende beek en ten midden van het groen van bemoste bomen en vele soorten varens. Na het passeren van de Homer tunnel werd het weer steeds beter en zonniger; het kan hier echter ook heel erg nat weer zijn (regenval van meer dan 9 meter per jaar!) en we hadden dus geluk. We daalden af naar de Milford Sound met de bekende piramidevormige Mitre peak. Dit is een belangrijke toeristische attractie waar veel boottochten (duurt ~ 1.5 uur, dus korter dan op Doubtful Sound) worden gemaakt over de fjord. De laatste boten waren al vertrokken toen wij er waren dus het was er relatief rustig. Op de terugweg bij de Homer tunnel zagen we nog een paar Kea's (bergpapegaaien) die aan auto's zaten te knagen.